BILDERNA KOMMER MINA VÄNNER !! (det blir antagligen en fotoBOMB, eftersom jag tagit alla bilder med mobilen)

Okej, i tisdags spenderades mycket tid med vännerna, Emil och familjen, väskan packades inte förrän vid 22, men stängdes inte förrän klockan 04.30 på onsdag morgon !
5.15 kördes bilen över till Köpenhamn och Kastrup, där det fälldes tårar !

7.45 gick flyget och i 2 timmar satt jag och pratade med en trevlig kille som skulle börja sitt 4.e år på college i Chicago(med något år i Los Angeles), tills vi kom till London och skulle skilda vägar. Fick åka buss genom flygplatsen i Heathrow, vilket var en intressant syn att se lite hur det ser ut "behind the scenes", med alla bilar och snirkliga vägar som de ska ta sig fram på. På Heathrow fick jag springa till flyget, som jag precis hann med, tur att det va kallt på flyget så att det svalkade och att man kunde välja film/TV/musik/spel på sin egen skärm ;) så att jag kunde  få tiden att gå med att se 21JumpStreet och The Lucky One, väldigt bra filmer faktiskt !

I Washington möttes jag och Stine, och vi pratade hela vägen till Norfolk och "made everyone else notice we were there" ;) det va sååå roligt att prata med ngn efter typ 9 timmar utan att ha haft en ordentlig conversation! och i Norfolk möttes vi av värme och Kristie & Bob med fina skyltar "welcome Ida/Stine" :) när väskorna hämtats, åt vi på en Australiensk(?) restaurang med UNDERBART goda biffar ! så mysigt, och några grejer som skiljde sig från svenska restauranger var följande:
  • Här fick man salladen som en förrätt, som man åt innan resten kom in.
  • Glasen (med vatten eller läsk i) fylldes på även om de inte var tomma.
  • Eftersom portionerna är väldigt stora, så tog vi med resterna(det vi inte orkade) med oss hem i en påse !!!
  • En helt annorlunda service, väldigt trevlig och öppen som verkade äkta ! :) (tycker att bra service hemma har en tendens till att bli väldigt falsk)

Idag(torsdag) har vi varit på skolan för att meddela vilka kurser vi är intresserade av, så får vi se vilka det blir när de fixat schemat för oss. Eftersom varje enskild elev väljer sina kurser "helt själv" har varje elev enskilda scheman. Så vilka kurser jag kommer få beror på när kurserna är och om de redan är fulla eller inte. Jag valde dessa valbara kurser:
Engelska
Matte
Astronomi/"oceanografy"
psykologi
Tyska
Kinesiska
Intro kurs teater
grafisk...

Efter det gjordes ett besök på KOHL'S där jag köpte löparskor, strumpor, en t-shirt och ett svart linne        - WWWIIIHHHOOOO, intressesmurfarna hoppar av glädje..
Det är bara det att jag är helt seg och har varit det hela eftermiddagen och kvällen, så är inte i bästa "skrivarandan", meeeeeeen jag kände att jag behövde skriva så att ni vet vad jag har för mig. OOOOCCCHH så att jag får det nedskrivet ;)

Ni får ha det så bra där hemma, kämpa på i skolan ! Imorgon åker vi till "the beach house" i North Carolina, så bilderna kommer i nästa vecka ;) längta inte för mycket
Puss och kram <3

SOM SAGT OJ ! OM ETT DYGN, 24 TIMMAR, SKA JAG VARA KLAR OCH FÄRDIG PACKAD !!
KÄNNS SOM DAGEN IMRRN KOMMER BLI LÅNG:
bankbesök(sista minuten)
Ica-besök
tvättstuge-besök
dator-besök
packnings-besök !
& sist men absolut inte minst     - bam,bam,baaaaaaam    hejdå-krams-&-puss-besök ! <3

och jag som en gång trodde jag var organiserad och planerande, känns inte som det just nu

Åh, herre Gud ! Om 1,5 vecka, 10 dagar, om 240 timmar är jag inte kvar här i Sverige, Skåne och mitt härliga hem med min underbara familj och mina bästaste vänner ! Det är helt sjukt, men jag börjar bli mer och mer taggad. Börjar förstå det nu, innan var det helt ofattbart och jag förstod verkligen inte att jag ska åka. Men i söndags när Emil(min kära söte pojkvän) körde mig hem så bara slog det om, jag bara; nej, jag ska inte börja skolan, jag ska iväg, jag ska till USA och vara borta. Jag ska inte börja skolan imorgon som alla andra, jag ska göra något annat.
Fast, först måste jag ta mig igenom flygresan, helt ensam och typ dö av nervositet! Vilket jag har mest ångest för just nu...

Lite grejer som jag avklarat såhär innan avresa:
  • Bokat biljetter - åker Köpenhamn-London-Washington DC-Norfolk/Virginia Beach, ombokningsbara & tur-retur
  • Köpt en mega resväska(som jag själv kan få plats i)
  • Läkarbesök - intyg för att jag ska kunna ta del i "the afterschool activities"
  • Kolla kurser och "after school activities"  jag kan läsa(ska välja max 8 st)/ delta i.
  • Gjort en mini-kokbok, eftersom jag ska laga mat en dag varannan vecka.
  • Träffat släkt från både mammas och pappas sida, för att säga Hejdå.
  • Girl-day - mamma, jag och min lillasyster Annie, tog en cykeltur och stannade på lite mysiga gårdsbutiker och fikade, hur mysigt som helst ! Kommer sakna dessa två små kvinnor (& pappa) kan jag säga <3

Kommer skriva lite mer om skolan, Tallwood High School, i nästa inlägg
OCH så ska det bli lite mer aktivitet här, det börjar ju trots allt närma sig !